Zabłyśnij grafiką na fanpage’u

Ty też stajesz czasem przed wyzwaniem wymiany zdjęcia w tle swojego fanpage’a? Okazuje się wtedy, że zdjęcie, które wybrałeś nie wyświetla się prawidłowo? Nie wiesz jaki powinien być jego rozmiar, żeby wyglądało dobrze na telefonie i na komputerze?

 

 

Mamy dla Ciebie podpowiedź!

 

Zebraliśmy w tym miejscu rekomendowane wymiary grafik na FB, abyś mógł mieć to zawsze pod ręką. Może się zdarzyć, że te wymiary nie będą pasowały idealnie do Twojego pomysłu, zawsze jednak będziesz miał punkt wyjścia, by móc przepracować najlepsze rozwiązanie dla twoich kreacji.

 

Wymiary zdjęcia w tle (cover photo) na Facebooku:

Rekomendowane wymiary grafik: 1025×390 px
Mobile: 640 x 360px
Maksymalny rozmiar: 100 KB

W tym przypadku zdjęcie może być też większe, a przytniesz je bezpośrednio na Facebooku po załadowaniu zdjęcia.

Wymiary zdjęcia profilowego na Facebooku:

Rekomendowane wymiary grafik: 320×320 px

W tym przypadku zdjęcie może być nawet większe (nawet 500×500), trzeba jednak sprawdzać, czy przy ładowaniu zdjęcia, FB nie skompresuje go tak, by ważne informacje nie zostały przycięte.

 

Infografika/ pionowe zdjęcie:

Rekomendowane wymiary grafik: 640×960 px

Warto skorzystać z tego formatu w przypadku reklam kierowanych do użytkowników telefonów komórkowych.

Post w poziomie:

Rekomendowane wymiary grafik: 1200 x 628 px

Post z kwadratowym zdjęciem:

Rekomendowane wymiary grafik: 1200×1200 px/1080×1080 px/ 1000×1000 px

 

Okładka wydarzenia:

Rekomendowane wymiary grafik:  1200×625 px

 

Zdjęcie w tle/ cover photo grupy:

Rekomendowane wymiary grafik: 1640×924 px

 

 

 

GRAFIKA I ZDJĘCIA DO REKLAMY 

 

Reklama karuzelowa:

Rekomendowane wymiary grafik:  1080×1080 px

 

 

Facebook Ads – ruch, konwersje itd. (przejścia do witryny, linki, zadzwoń teraz, napisz na messengerze, lead ads, oferta itd.):

Rekomendowane wymiary grafik:  1200×628 px

 

Polubienia strony:

Rekomendowane wymiary grafik: 1200×444 px

 

 

Facebook od pewnego czasu zaczął wprowadzać różne formaty dla postów wyświetlanych na komputerze i na urządzeniach mobilnych.

 

Możesz to zauważyć w managerze reklam, kiedy podczas kreacji reklamy, Facebook zaproponuje Ci stworzenie materiału błyskawicznego.

Materiał błyskawiczny będzie wyświetlany wyłącznie na urządzeniach mobilnych, ponieważ jest do tego dostosowanym formatem.

W materiałach błyskawicznych użytkownicy mogą oglądać ciekawe filmy i zdjęcia, przewijać karty karuzeli, wypełniać formularze, szybko przeglądać produkty i odkrywać zdjęcia przedstawiające oznaczone produkty w rzeczywistych sytuacjach – wszystko to w pojedynczej reklamie. Można w nich wykorzystać niemal wszystkie formaty reklam na Facebooku: karuzele, pojedyncze obrazy, filmy, pokazy slajdów i kolekcje.

 

Zalety materiałów błyskawicznych:

  • Mnogość szablonów z myślą o rozwiązaniach w orientacji pionowej.
  • Szybkie ładowanie i przyciąganie uwagi odbiorców.
  • Działanie w trybie pełnoekranowym w celu wyeksponowania treści.
  • Obsługa wszystkich formatów reklam – zdjęć, filmów, karuzeli, pokazów slajdów i kolekcji.
  • Osadzanie pikseli Facebooka i dostawców zewnętrznych.
  • 3 wskazówki dotyczące korzystania z materiałów błyskawicznych

 

Szablony materiałów błyskawicznych

Błyskawiczne pozyskiwanie klientów – zalecany rozmiar grafiki/zdjęcia 1080×1080 piks

Błyskawiczny sklep – maks 10 zdjęć, zalecana szerokość 1080 piks

Błyskawiczny formularz – zalecany rozmiar 1200×628 piks

 

Kanwa tworzona może być z użyciem grafik o proporcjach boków 9:16 lub 1:1. Z kolei miniatura, która wyświetla się w aktualnościach, ma wymiary 1200 x 628 px.

Więcej podpowiedzi znajdziecie tu: Materiał błyskawiczny na FB

 

A teraz do dzieła! Twórzcie piękne fanpejdże pełne dostoswanych do formatów grafik zdjęć! Zachwycajcie swoich odbiorców?