Czy warto ciągle inwestować w email marketing

Jako wieloletni marketer nie raz i nie dwa stawałam przed dylematem wyboru sposobu komunikowania się i promowania. Miałam ładną stronę www (przynajmniej wtedy tak mi się wydawało), płatną reklamę AdWords i dobrze przeszkolony dział handlowy. A jak przyszła era Facebooka, to obowiązkowo powstał fanpage. I… coś dalej nie grało w tej orkiestrze. Małe zainteresowanie ofertą, a przynajmniej nie tak duże jak powinno to wynikać z nakładu pracy.

Czy miewasz tak samo? Założę się o skrzynkę oranżady, że tak.

==================================================

Co więc zrobić, żeby na dobre zaprosić klienta do swojego świata?

==================================================

Potrzebne są dwa warunki:

  • po pierwsze i najważniejsze, klient sam musi wyrazić zgodę,
  • po drugie, jak już znajdzie się w tym świecie, MUSI znaleźć coś wartościowego dla siebie.

 

Które narzędzie marketingu najpełniej wypełni te zasady?

Ja (jak i setki tysięcy specjalistów w Polsce) stawiam na e-mail marketing.

To bardzo osobiste miejsce dla każdego. I w dodatku używane wielokrotnie każdego dnia.

Masz wątpliwości? To spójrz na fakty:

  • 97% Internautów w Polsce ma przynajmniej 1 adres email
  • 65% z nich używa maila w trybie ciągłym (np. outlook czy mobilnie)
  • 18% otwarć maili jest na smartfonach i ciągle rośnie

 

Dlaczego warto zainwestować swój czas i pokłady kreatywności/ motywacji/ energii w email marketing

 

Email jest prosty

Nie musisz przygotowywać skomplikowanych animacji, bo programy pocztowe i tak tego nie wyświetlą. Nie musisz mieć też zespołu IT. Wystarczy kilka grafik i FreshMail Designer (o tym więcej, w innym artykule).

Email jest niedrogi

To pewnie najtańsza forma reklamy w Internecie. Szczególnie dla małych firm. Nie potrzeba dużych budżetów. Wystarczą dobre chęci. I wiedza na temat zasad budowania skutecznych kampanii.

Email jest mierzalny

Tak i to w pełni: liczba otwarć, kliknięć, odbicia twarde/ miękkie, wypisy. No i ROI. Wiesz,  ile osób dokonało zakupu na skutek Twojego mailingu. Masz dane ilościowe i jakościowe od ręki. Możesz, nawet powinieneś, wykorzystać tę wiedzę do ulepszenia następnych kampanii.

Email jest szybki

Na wielu poziomach. Od pomysłu do kreacji i wysyłki (nawet wielu tysięcy wiadomości) potrzeba zaledwie kilku godzin.

Email jest interaktywny

Możesz na niego kliknąć, możesz na niego odpowiedzieć, możesz wyświetlić dynamiczne grafiki. Pomyśl, co jeszcze możesz?

 

=== > I na koniec ważny warunek:

twoje kampanie będą skuteczne, kiedy w bazie będą leady pozyskane metodą PERMISSION marketingu, czyli marketingu przyzwolenia.

 

Najlepsze w mailu jest to, że od razu wiesz Kto i Co zrobił z Twoją reklamą!
Marketerom początkującym i tym z doświadczeniem polecamy: