Jako wieloletni marketer nie raz i nie dwa stawałam przed dylematem wyboru sposobu komunikowania się i promowania. Miałam ładną stronę www (przynajmniej wtedy tak mi się wydawało), płatną reklamę AdWords i dobrze przeszkolony dział handlowy. A jak przyszła era Facebooka, to obowiązkowo powstał fanpage. I… coś dalej nie grało w tej orkiestrze. Małe zainteresowanie ofertą, a przynajmniej nie tak duże jak powinno to wynikać z nakładu pracy.
Czy miewasz tak samo? Założę się o skrzynkę oranżady, że tak.
==================================================
Co więc zrobić, żeby na dobre zaprosić klienta do swojego świata?
==================================================
Potrzebne są dwa warunki:
- po pierwsze i najważniejsze, klient sam musi wyrazić zgodę,
- po drugie, jak już znajdzie się w tym świecie, MUSI znaleźć coś wartościowego dla siebie.
Które narzędzie marketingu najpełniej wypełni te zasady?
Ja (jak i setki tysięcy specjalistów w Polsce) stawiam na e-mail marketing.
To bardzo osobiste miejsce dla każdego. I w dodatku używane wielokrotnie każdego dnia.
Masz wątpliwości? To spójrz na fakty:
- 97% Internautów w Polsce ma przynajmniej 1 adres email
- 65% z nich używa maila w trybie ciągłym (np. outlook czy mobilnie)
- 18% otwarć maili jest na smartfonach i ciągle rośnie
Dlaczego warto zainwestować swój czas i pokłady kreatywności/ motywacji/ energii w email marketing
Email jest prosty
Nie musisz przygotowywać skomplikowanych animacji, bo programy pocztowe i tak tego nie wyświetlą. Nie musisz mieć też zespołu IT. Wystarczy kilka grafik i FreshMail Designer (o tym więcej, w innym artykule).
Email jest niedrogi
To pewnie najtańsza forma reklamy w Internecie. Szczególnie dla małych firm. Nie potrzeba dużych budżetów. Wystarczą dobre chęci. I wiedza na temat zasad budowania skutecznych kampanii.
Email jest mierzalny
Tak i to w pełni: liczba otwarć, kliknięć, odbicia twarde/ miękkie, wypisy. No i ROI. Wiesz, ile osób dokonało zakupu na skutek Twojego mailingu. Masz dane ilościowe i jakościowe od ręki. Możesz, nawet powinieneś, wykorzystać tę wiedzę do ulepszenia następnych kampanii.
Email jest szybki
Na wielu poziomach. Od pomysłu do kreacji i wysyłki (nawet wielu tysięcy wiadomości) potrzeba zaledwie kilku godzin.
Email jest interaktywny
Możesz na niego kliknąć, możesz na niego odpowiedzieć, możesz wyświetlić dynamiczne grafiki. Pomyśl, co jeszcze możesz?
=== > I na koniec ważny warunek:
twoje kampanie będą skuteczne, kiedy w bazie będą leady pozyskane metodą PERMISSION marketingu, czyli marketingu przyzwolenia.
Najlepsze w mailu jest to, że od razu wiesz Kto i Co zrobił z Twoją reklamą!
Marketerom początkującym i tym z doświadczeniem polecamy: