Jak zrobić wizytówkę w Google? Poradnik dla firm

Google Moja Firma to jedno z podstawowych narzędzi promocji dla lokalnych przedsiębiorców. Wizytówka pozwala zaprezentować najważniejsze informacje o firmie i ułatwić klientom dotarcie do niej. Jeśli startujesz z pierwszym biznesem i też zastanawiasz się, jak zrobić wizytówkę firmy w Google, to tekst dla Ciebie.

 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest wizytówka w Google

  • Jak zrobić wizytówkę firmy w Google

  • Czy warto i dlaczego mieć wizytówkę firmy w Google

 

CO TO JEST WIZYTÓWKA GOOGLE?

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem umożliwiającym zaprezentowanie kluczowych informacji o Twoim biznesie w wyszukiwarce i mapach Google.

Szczegóły o firmie wyświetlą się, kiedy potencjalny klient będzie poszukiwał wiadomości na jej temat lub o produktach czy usługach, które na co dzień oferujesz.

Wizytówkę Google może założyć każda firma i zdecydowanie warto to zrobić, niezależnie czy prowadzisz biznes on-line czy lokalny.

To narzędzie przyda się m.in. przedsiębiorcom, którzy prowadzą fizyczny sklep, restaurację, czy agroturystykę, świadczą usługi w domach swoich klientów na określonym obszarze. Wizytówka Google pomoże odnaleźć siedzibę firmy, jej stronę internetową, sprawdzić godziny pracy, a także poznać opinie o firmie.

 

JAK ZROBIĆ WIZYTÓWKĘ W GOOGLE?

Stworzenie takiej bezpłatnej wizytówki w Google nie jest trudne. Proces kreacji jest dość intuicyjny i można podzielić go na cztery podstawowe kroki.

 

1. Wybór kategorii

Wchodzisz na stronę Google Moja Firma i klikasz przycisk „Zarządzaj teraz”.

Kiedy zostaniesz przeniesiony do kreatora wizytówki, wpisujesz nazwę swojej firmy i wybierasz kategorię działalności.

Pamiętaj, musisz wybrać taką kategorię, która jak najlepiej odpowiada specyfice prowadzonej działalności, bo od tego będzie zależało, w jakich wynikach wyszukiwania się pojawisz.

Ważne: Firma powinna mieć tylko jeden profil. Jeśli z jakichś powodów będzie ich kilka, mogą pojawić się problemy z wyświetlaniem informacji w wyszukiwarce i mapach Google.

 

2. Lokalizacja

Wskazujesz, czy posiadasz fizyczną siedzibę firmy, w której świadczysz usługi, czy może pracujesz u klientów.

Jeśli prowadzisz tradycyjny sklep, sprawa jest prosta, wizytówka pojawi się w mapach Google pod wskazanym przez Ciebie adresem.

Natomiast jeżeli świadczysz usługi u klientów (jesteś np. hydraulikiem), zostaniesz poproszony o podanie obszaru, na którym działasz. Możesz wpisać konkretną miejscowość, ale równie dobrze wybrać zasięg geograficzny, jeśli obejmujesz szerszy obszar.

Jeśli działasz w sieci też warto wskazać adres firmy – dzięki temu wzrośnie Twoja wiarygodność.

 

3. Dane teleadresowe i informacje o firmie w wizytówce Google

Na początku tak podstawowe jak kraj, kod pocztowy, miejscowość, ulica i numer domu.

Na kolejnych etapach będziesz miał jednak możliwość dodania bardziej szczegółowych informacji. Oprócz numeru telefonu czy adresu witryny internetowej, możesz uzupełnić profil firmowy w Google o np. krótki opis firmy, menu/usługi, udogodnienia dla klientów, godziny otwarcia, godziny największego ruchu, pory zameldowania i wymeldowania, a nawet zdjęcia.

Kiedy kreator wyświetli Ci wszystkie wpisane dane, warto raz jeszcze na spokojnie sprawdzić ich poprawność. Ewentualne błędy np. w danych teleadresowych, mogą bowiem utrudnić późniejsze potwierdzenie wizytówki.

Należy też mieć świadomość, że wprowadzanie do profilu niedozwolonych treści może doprowadzić do zawieszenia konta. Więcej informacji o tym, czego nie można wpisywać do wizytówki,

 

4. Weryfikacja wizytówki Google

Jeśli uzupełnisz już wszystkie obowiązkowe i Twoim zdaniem najważniejsze dane, zostaniesz poproszony o weryfikację profilu firmy. To bardzo ważne, bo bez tego nie uzyskasz pełnego dostępu do panelu zarządzania.

Zdecydowana większość lokalnych firm musi przeprowadzić proces weryfikacji drogą pocztową. Google zaznacza wprawdzie, że niektóre firmy na określonym obszarze mogą mieć dostęp do takich opcji jak e-mail, telefon czy Google Search Console, ale najczęstszą ścieżką jest właśnie poczta.

Na swoją kartkę z kodem weryfikacyjnym poczekasz teoretycznie do 14 dni, chociaż czasami może potrwać to dłużej.

Kiedy już ją odbierzesz, proces autoryzacji jest bardzo prosty. Wystarczy zalogować się na swoim koncie, otworzyć lokalizację którą chcesz zarządzać, kliknąć „Zweryfikuj teraz”, wpisać w polu „Kod” 5-cyfrowy numer weryfikacyjny z kartki i wysłać.

Tylko tyle.

 

Przeczytaj też  >>>  Jak samodzielnie tworzyć grafiki do internetu

 

ZALETY WIZYTÓWKI GOOGLE

Wizytówka pozwala nie tylko przyciągnąć klientów poprzez szybkie i wygodne zaprezentowanie informacji o firmie. Oto inne powody, dla których też warto rzetelnie wypełnić profil w Google Moja Firma i pielęgnować go jak każdy inny kanał komunikacji marketingowej:

Pozycjonowanie – wizytówka jest jednym z najważniejszych elementów lokalnego SEO. Jeśli zawrzesz w opisach odpowiednie słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować w wyszukiwarce, możesz znacząco podnieść ruch organiczny na swojej stronie www;

Statystyki – zyskujesz dostęp do rozbudowanych statystyk dotyczących zarówno bezpłatnych, jak i płatnych wyników wyszukiwania z Google Ads. Takie informacje dotyczą m.in. ogólnych wyświetleń, wyszukiwanych haseł, liczby wejść na stronę za pośrednictwem tego miejsca, liczby telefonów wykonanych dzięki wizytówce, zapytań o trasę czy po prostu tego, jak klienci trafiali na wizytówkę;

Interakcja z klientami – wizytówka może być kanałem komunikacji z klientami, ponieważ mają oni możliwość dodawania opinii. Aby zbudować zaufanie klientów, warto odpowiadać na wszystkie wpisy, ale szczególna ważna jest reakcja na te mniej pochlebne. Przy krytycznych komentarzach trzeba poprosić o wytłumaczenie sprawy i zapewnić, że się nią zajmiesz. Dzięki temu będziesz wyglądał profesjonalnie w oczach odbiorców;

Lokalizacja – wizytówka, dzięki powiązaniu z mapami Google, może znacznie ułatwić klientom dojazd/dotarcie pieszo do Twojej restauracji czy sklepu;

Multimedia – wizytówka to nie tylko podstawowe dane dotyczące firmy. Oprócz standardowych treści możesz dodawać tam również zdjęcia wnętrza czy produktów, aby jeszcze bardziej przekonać do siebie potencjalnych klientów.

 

Chcesz przenieść swój biznes z reala w on line?

Zapraszam Cię do Lenart interactive

Sylwia Dębowska-Lenart

biuro@lenartinteractive.pl