Grafika i design - Agencja kreatywna Lenart interactive

Kreacja to połowa sukcesu!

Nowy rok z reguły daje rozpęd i masę motywacji do rozwoju biznesu i kreatywnych kampanii. Warto zadbać o bycie na bieżąco z najnowszymi trendami, które docierają do nas z każdego zakątka świata designu.

Dzisiaj uchylamy przed Wami rąbka tajemnicy i dzielimy się wiedzą na temat tego, co będzie podobało się w 2019 🙂 A na pewno, to na czym my, marketerzy będziemy bazować.

1. Otwarta kompozycja to jeden z ważniejszych trendów na ten rok!

Jeżeli lubicie zamknięte w kształtach elementy, stosujecie ramki, nadchodzący rok na pewno nie będzie Was rozpieszczać. Zamiast tego postawcie na nieograniczone ramami kompozycje, pozwólcie składnikom Waszego projektu wyjść poza obszar grafiki – szczególnie, kiedy wartościami waszej marki są wolność, wybór czy niezależność!

2. Wielowymiarowe projekty? Zdecydowanie tak! Postaw na 3D!

Grafika i modele 3D z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością, z impetem podbijając rynek graficzny. Pod tym względem rok 2019 niewiele będzie się różnił od swoich poprzedników. Napisy lub graficzne elementy stworzone w tej technice będą strzałem w dziesiątkę. Nasz świat zmienia się w błyskawicznym tempie. Wielowymiarowość stylów życia, designu i trendów idealnie można wyrazić właśnie w projektach 3D. Pokaż swoim odbiorcom świat w wielowymiarowych okularach 😉

3. Wprawiaj wszystko w ruch, czyli lewitujące elementy

Stworzenie wrażenia ruchu i dynamiki w statycznych obrazach to kolejna technika, która będzie się sprawdzać. Wspomnianą już wielowymiarowość można bowiem pokazać na wiele różnych sposobów, a dynamiczne grafiki z pewnością szybciej przykują uwagę odbiorcy niż jej statyczne odpowiedniki. Spadające liście, płatki śniegu, czy nawet drogocenne wazy lub rzeźby starych mistrzów – niech lata wszystko, co tylko przyjdzie Wam na myśl.

4. Pokaż intensywność życia poprzez kolory

Nic dziwnego, że obecny rok będzie rozpieszczał nas intensywnymi barwami. Po erze designerskich szarości i minimalizmu, nasze umysły domagają się stymulacji kolorami – soczystymi i skupiającymi wzrok. Warto zatem odświeżyć swoje palety i na nowo zaprzyjaźnić się z nasyconymi kolorami, co z pewnością zaprocentuje zwróceniem uwagi odbiorców.

5. Przykuj uwagę, stosuj metalowe elementy

Surowość metalu wraca do łask! Od teraz warto typografię projektu wzbogacić o metaliczny połysk czy fakturę. Często daje to interesujący efekt, dodaje przepychu i podkreśla klimat, o jaki chcemy zadbać. Przecież zawsze zależy nam, by nasza marka lśniła na tle innych, by pokazać jej wartość PREMIUM. Nic lepiej tego nie odda jak metaliczny połysk.

6. Dominująca typografia

Prawdziwy sztos nadchodzącego sezonu. Ważne stają się nie tyle ciekawe zdjęcia, ale też umiejętnie wkomponowany w nie tekst, który ma za zadanie dopełniać całości przekazu. Bawcie się nim, próbujcie odpowiednio wpleść go między kadry i obrazy, a przy okazji możecie wykorzystać kilka z wyżej podanych trendów – na przykład żywe kolory lub 3D. Wiele wymiarów – wiele technik. Przykuwaj uwagę, dbaj o słowo. Charakter i wyjątkowość marki gwarantowana.

7. Outline, czyli zachowaj linię

W 2019 rezygnujemy z wypełnionych kształtów i tekstów na rzecz obrysów. Tych grubszych i cieńszych, zależnie od tego, czego potrzebuje Wasz projekt. Na odpowiednio wybranych zdjęciach mogą prezentować się naprawdę świetnie! Podkreślą lub nadadzą charakter. Wydobędą piękno zdjęcia czy graficznego tła. Umiejętne wkomponowanie tekstu w tło, to ważny aspekt każdego marketingowego przekazu.

8. Obudź ciekawość – umieść obraz w tekście

Jak już pewnie zauważyliście, rozpoczynający się rok oszaleje na punkcie typografii i liternictwa. Fani minimalizmu również mogą znaleźć w tym coś dla siebie, rezygnując z bogatych teł na rzecz zdjęć umieszczonych bezpośrednio w napisach, na tłach oszczędnych. To zwraca uwagę i zachęca do analizowania, jaką fotografię czy ilustrację zdecydowaliśmy się umieścić w tekście. A przecież o przyciągnięcie uwagi zawsze nam chodzi, prawda?

9. Zastosuj kontrast

Rok 2019 domaga się intensywności. Dlatego za intensywnymi kolorami idzie wyraźny, mocny kontrast. Jeżeli chcecie od razu przykuć uwagę odbiorcy, często pogrążonego w automatycznym scrollowaniu i sprawić, by zatrzymał się na Waszej grafice, warto rozważyć zastosowanie na niej wyraźnego kontrastu kolorystycznego. Sami przyznacie, że jest na czym oko zawiesić?

10. Eksperymentuj z ilustracjami

Rysowane obrazki i miniaturowe dzieła sztuki w tym roku skradną nasze serca. Rozważcie zatem wprowadzenie elementów ilustracyjnych do zdjęć. Zaeksperymentujcie i zastąpcie standardowe fotografie rysowankami – doda to powiewu świeżości i nowości projektom. Przy okazji taki projekt będzie cieszyć oko odbiorcy przyzwyczajone do fotograficznej surowości. Dzięki temu każdy produkt lub usługa może zyskać nową jakość i zdobyć nowych fanów.

11. Gradienty

Płynne przejścia kolorystyczne zostaną z nami na długo – utrzymywały się na wysokiej pozycji w roku 2018, a 2019 nie przyniesie pod tym względem większych zmian. Światowe marki wciąż chętnie wplatają w swoją identyfikację wizualną gradienty, a ich śladem podąża mniejsza, uważna konkurencja. Dobry gradient nie jest zły, pamiętajcie. 😉

12. Płaskie elementy

Jeżeli gradienty nie przypadną Wam do gustu, warto zainteresować się jednolitymi, płaskimi kolorami o mocnej barwie, które – umiejętnie wykorzystane – mogą dodać powiewu nowoczesności Waszym projektom.

 

Przebrnęliśmy, jesteśmy na końcu! Gratulujemy Wam wytrwałości i ciekawości nowych trendów. Jeżeli w swojej komunikacji marketingowej zamierzacie skorzystać z porad, jakie dla Was zebraliśmy koniecznie podeślijcie na naszego messengera owoce Waszych prac i pochwalcie się byciem na bieżąco w roku 2019. 🙂

A jeśli potrzebujecie wsparcia graficznego i opieki brandingowej, to piszcie śmiało do nas na biuro@lenartinteractive.pl! Chętnie zaopiekujemy się Waszymi markami zgodnie na najnowszymi trendami, wartościami i charakterem.

___

Opracowały: Paula Grzymska i Sylwia Dębowska-Lenart

About
Jest praktykiem marketingu z kilkunastoletnim doświadczeniem. Od 5 lat prowadzi agencję marketingową, w której odpowiada na potrzeby małych i średnich firm w obszarze komunikacji marketingowej. Szkoli i doradza. Pasjonuje się Marketingiem Automation i jego rezultatami. A prywatnie szczęśliwa żona i mama 2 wspaniałych synów. W każdym z tym światów stara się osiągać ponadprzeciętne rezultaty.

Wpisz frazę i naciśnij ENTER, aby ją wyszukać