Dlaczego Mikołaj jest czerwony i po co nam okazje?

Czyli rzecz o marketingu świątecznym.

W Święta sprzedaż w wielu sklepach wyniesie od 20% do nawet 50% rocznego obrotu! Dlatego, że wielu konsumentów czeka z zakupem na okazje i promocje, a Święta są do tego idealne.

15% konsumentów kupuje prezenty w drugim tygodniu grudnia, czyli wtedy, gdy marketing działa już bardzo intensywnie, trafiając do odbiorców kampanią remarketingową.

Pozyskanie ruchu zakupowego w grudniu kosztuje nas najwięcej w ciągu całego roku, ale też zyski stają się dużo wyższe.

A co z tym Mikołajem? Czerwonego Mikołaja wymyśliła Coca – Cola w odpowiedzi na potrzeby swojego odbiorcy. To my – marketingowcy bowiem produkujemy magię Świąt, czyli tworzymy produkty oczarowujące klientów, to my dajemy klientom „okazje do łapania”.

9 porad marketingowych na Święta i coś jeszcze…

Jeśli jeszcze nie zacząłeś świątecznych działań marketingowych, nie zwlekaj! Poniżej kilka porad, jak wykorzystać świąteczne okazje do zwiększenia rocznych zysków!
Sprawdź, które z poniższych działań możesz zastosować, aby zwiększyć sprzedaż i pokonać konkurencję!!

1. Rabaty niech rosną wraz z wartością zamówienia – docenisz w ten sposób zaangażowanie.

2. Zaproponuj pakowanie na prezent – klienci coraz bardziej doceniają taką usługę. A jeśli do tego paragon wyślesz elektronicznie, to masz kompleksowo załatwiony temat prezentu.

3. Przygotuj zestaw produktów taniej – to skuteczny pomysł na zwiększenie wartości pojedynczego paragonu/ koszyka.

4. Jednym z największych motywatorów w e-sklepie jest bezpłatna WYSYŁKA!
Aby wykorzystać ten mocny mechanizm, OBNIŻ standardowy próg, od którego Klient nie płaci za wysyłkę produktów.

Pamiętaj także, że 5 GRUDNIA jest ogólnoświatowy Dzień Bezpłatnej Dostawy. Przygotuj się na ten dzień i poinformuj w swoich kanałach potencjalnych nabywców, że bierzesz w tym udział.

 

5. Dając RABATY zadbaj o powód (kauzacja)- podanie logicznego argumentu obniżki, zwiększa wiarygodność Twojej oferty. W grudniu możesz liczyć na kilkakrotnie wyższe przychody niż w pozostałych miesiącach. Dlatego pracuj ze zdwojoną siłą nad swoją komunikacją!

6. Udostępnij zakupy BEZ rejestracji – Święta rządzą się swoimi prawami. Pamiętaj że większość zakupów zostanie zrobionych na prezent, dlatego daj możliwość skorzystania z jednorazowej okazji.

7. ZBIERAJ leady (maile lub bazę w messengerze) – zachęć, że specjalnie dla subskrybentów uruchomisz promocje świąteczne wcześniej. Jest szansa, że część osób pozostanie z Tobą na dłużej.

8. Zawalcz o NIEAKTYWNYCH w newsletterze – Święta to idealny czas, aby ponownie zainteresować swoją ofertą. Stwórz segment osób z niskim współczynnikiem lojalności i wysyłając maila spróbuj zaciekawić tematem. Np. „W te Święta pamiętamy o Tobie”, „Warto wrócić do nas na Święta”.

9. Maksymalizuj działania reklamowe:

– stwórz niestandardowe grupy odbiorców na Facebooku, aby trafić do osób, które reagowały na Twoje reklamy i posty w październiku i listopadzie,
– grudniowe reklamy kieruj remarketingiem do wcześniej stworzonych grup,
– przygotuj grupy lookalike na Facebook’u (grupy podobnych odbiorców) na bazie najlepiej konwertujących grup,
– wykorzystaj w reklamie i komunikacji nowości: Facebook Stories, Instagram Stories, Messenger.

 

Czy wiesz, kiedy przypada jeden z trzech najlepiej sprzedających dni w roku wg Googla?

Dlatego nie rezygnuj w tym czasie z reklam.

Wybierz dla siebie najlepsze możliwości dotarcia do największej możliwej ilości Klientów i zacznij już dziś!

Życzymy Ci dobrego zaangażowania we wszystkich Twoich kanałach.