Proste triki na grafiki, czyli projektowanie dla laików

Komputer z logo Canva

W mediach społecznościowych wzrok Twojego klienta najpierw przykuwa grafika. Dobra treść wymaga świetnej grafiki, tylko wtedy przyciągnie uwagę odbiorcy. Jak zatem sprawić, żeby Twoje grafiki zatrzymywały wzrok i zwiększały zaangażowanie?
Oto kilka prostych trików, które pomogą Ci wyróżnić się na socialowych salonach.

Stosuj kontrastujące kolory

Wybieraj barwy, które wyróżniają się na tle innych postów, ale jednocześnie są spójne z identyfikacją wizualną Twojej marki. Narzędzia takie jak Adobe Color czy Canva mogą pomóc w dobraniu harmonijnych, ale wyrazistych palet kolorystycznych.
W wersji podstawowej Canva, to narzędzie graficzne dla osób, które nie zajmują się profesjonalnie projektowaniem. Zawiera zdjęcia, szablony i propozycje układów do szybkiego wykorzystania.

Postaw na czytelne czcionki

Unikaj skomplikowanych, trudnych do odczytania krojów pisma. Najlepiej sprawdzają się fonty dobrze widoczne zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj też o odpowiednim rozmiarze tekstu – zbyt mała czcionka sprawi, że odbiorcy szybko przewiną Twoją grafikę.
W ramach jednej grafiki stosuj maksymalnie 2 lub 3 kroje pisma.

Wykorzystuj hierarchię wizualną

Ludzie naturalnie skupiają wzrok na większych, bardziej kontrastujących elementach. Wyróżnij najważniejsze informacje poprzez ich większy rozmiar, pogrubienie lub inną kolorystykę. Dzięki temu użytkownicy od razu zobaczą kluczowy przekaz.

Używaj wysokiej jakości zdjęć i grafik

Rozmazane, niskiej jakości obrazy mogą negatywnie wpłynąć na odbiór Twojej marki. Korzystaj z profesjonalnych zdjęć lub darmowych banków grafik. Tu również z pomocą przychodzi Canva, która w wersji bezpłatnej posiada sporą bazę zdjęć do wykorzystania, natomiast w wersji płatnej jest olbrzymim bankiem zdjęć, ruchomych grafik, wideo i dźwięków.

Wprowadź ruch i animacje

Dynamiczne treści, takie jak gify, animacje, czy wideo skutecznie przyciągają uwagę i zwiększają szansę na interakcję. Jeśli masz grafikę statyczną, dodaj do niej drobne elementy animacyjne (np. ruszające się strzałki), które dadzą wrażenie ruchu.

Tworzenie angażujących grafik nie wymaga zaawansowanych umiejętności graficznych – wystarczy znajomość kilku podstawowych zasad. Kontrast, czytelność, hierarchia wizualna i wysoka jakość zdjęć to kluczowe elementy, które sprawią, że Twoje projekty zachęcą do interakcji.

Jeśli szukasz pomocy z zakresu samodzielnego tworzenia grafik, sprawdź ofertę szkoleń Mentorki Marketingu >>