Fast Food Content – czyli komunikacja w Social Mediach

FAST FOOD CONTENT – CZYLI KOMUNIKACJA W SOCIAL MEDIACH

Możesz się zdziwić, dlaczego zaczynam od tak destrukcyjnego porównania. Zakładam, że Tobie fast food także nie kojarzy się dobrze.

Otóż chcę Ci pokazać, że szybka i przyjemna konsumpcja to jest to, co działa także na Facebooku. A jeśli dalej czujesz opór, pamiętaj że McDonald karmi codziennie 1% ludzkości (68 milionów).

Jak zmieni się życie klienta, gdy wybierze twoją markę? Obietnica którą składasz klientom musi mieć jasne potwierdzenie w działaniach. W tym komunikacji, którą prowadzisz.

Poznaj 4 elementy, bez których nie rozwiniesz swojego fanpage’a biznesowo

#Zasięg

Naucz się przyciągać nowych fanów i widzów.

Bez tego marka nie będzie rosła. Nie będzie miała świeżego audytorium, które

będzie świadczyło o seksapilu Twojej marki.

Co możesz zrobić?

Zadbaj aby treści, które prezentujesz skłaniały do dyskusji, mówiąc konkretnie do KOMENTOWANIA Twojego posta.

Komentarze pod postem algorytmy Facebooka odczytują za największy akt uznania wartości twojego kontentu. A pamiętaj, Facebook żyje z naszych treści i promuje bezpłatnym zasięgiem te, które angażują jego społeczność.

Jeśli wspierasz swoje działania reklamą, to proponuję aby 20% budżetu reklamowego zawsze przeznaczyć na pozyskanie fanów.

Łatwiej jest polajkować atrakcyjny post niż zadeklarować się jako fan. Dlatego wybieraj te grupy, które miały już kontakt z Twoją marką – były aktywne na stronie www lub wykazały zainteresowanie wydarzeniem, filmem czy postem na fanpage’u.

#Zaangażowanie

I tu pojawiają się prawdziwe schody. Większość postów jest po prostu nudna. Do tego dochodzi zmieniający się sposób konsumowania treści. I choć serwis Zukerberga jest w Polsce najbardziej powszechną platformą social mediową (18 mln Polaków, którzy średnio spędzają 30 minut dziennie), to przeszukujemy go powierzchownie. Scanujemy, scrolujemy. Nie wnikamy. Zatrzymamy się tam, gdzie wiemy że nasze 2 sekundy życia zostaną ubogacone wiedzą/ humorem, albo tam gdzie ktoś przykuje naszą uwagę.

Co możesz zrobić?

Dotknij punktu bólu swojego klienta. Naciśnij na odcisk, który uwiera. Albo pokaż pragnienia, które możesz zaspokoić swoim produktem lub usługą. Pokaż to na zdjęciu albo filmie.

Bierz udział w bieżącej dyskusji, jeśli możesz kontekst dopasować do swojego brandu – czyli wykorzystuj real time marketing. Ale wykorzystuj tylko te newsy i tendencje, które są zgodne z istotą marki i wyznawanymi wartościami.

Zobacz na przykład IKEA, kiedy książę Harry żenił się z Meghan Markle.

Zrezygnuj z postów AHA. Nie pokazuj pełnego przekazu w poście. Jeśli ogłaszasz wydarzenie czy live, nie ujawniaj daty. Odkryj ją tym, którzy zostawią komentarz wysyłając informacje w prywatnej wiadomości. Opracowałeś wpis na blogu albo instrukcję, o którą prosili klienci? Nie wrzucaj linka w treści posta, włącz do dyskusji nad poruszanym problemem, a nagródź każdy komentarz linkiem. Więcej takich pomysłów znajdziesz w prezentacji na naszym blogu. https://www.lenartinteractive.pl/jak-budowac-najlepsze-doswiadczenie-klienta-w-2019/

#Nowość/ efekt świeżości

W marketingu często posługujemy się pojęciem trigger – czyli wyzwalacz. Chodzi o takie elementy, dzięki którym nasz mózg zwraca uwagę na dane treści. A to punkt nr 1 twojego wyzwania – przykuć uwagę.

Zobacz jak wszyscy czekają na nowego iPhona, nową reklamę żubra czy allegro. Nowość działa na pierwotną część naszego mózgu. Zwróć uwagę jak często słyszymy np. w reklamie leków na przeziębienie – nowa lepsza formuła, która działa szybciej. Nawet bez wyjaśniania co to za formuła. Samo stwierdzenie sprawia, że osoby które chorują w sezonie grypowym są „zmiękczone” komunikatem i wierzą mu podświadomie.

Co możesz zrobić?

Wykorzystaj wprowadzenie nowości: produktu, dodatkowej usługi, a może nowej autorskiej formuły w obsłudze klienta?

Zadbaj o kreację graficzną. Zadziałaj kontrastem. Dzisiejsi konsumenci coraz szybciej decydują o tym, czy coś zasługuje na ich uwagę. O trendach w designie poczytasz tutaj.

Wykorzystuj formaty postów, które są rzadko wykorzystywane. Np. wydarzenie z życia. Jestem ciekawa jak często widzisz takie posty? Sam format zapewni Ci efekt nowości i przyciągnie uwagę!

#Call to action – wezwanie do działania

42% osób deklaruje, że chętnie przyłączy się do profilu marki, aby dostawać informacje o nowościach i produktach (Badanie Wave9). Dlatego nie zapominaj, aby na fanpage’u pokazywać także produkty. Nie każ się domyślać. Nie udawaj, że nie zależy Ci na sprzedaży. Komunikuj jakie problemy klientów rozwiązujesz pokazując gotowy produkt do kupienia. Prowadzenie fanpage’a to aktywność biznesowa, która musi Ci się opłacać. Zastosuj zasadę PARETO (20% – treści sprzedażowe, 80% – wartościowy kontent, dzielenie się wiedzą, bawienie humorem).

Co możesz zrobić?

Wykorzystaj sekcję – USŁUGI. Jeśli nie widzisz takiej karty u siebie, możesz ją dodać z poziomu USTAWIENIA – szablony i karty. W tym miejscu możesz dodać grafikę, nazwę usługi i jej opis. Pokaż klientom najczęściej sprzedające się lub najlepiej marżowe rozwiązania.

Możesz też dodać SKLEP na fanpage’u. I ważne – to nic nie kosztuje. Z poziomu Fb możesz kierować albo sklepu internetowego. A jeśli takiego nie posiadasz, przekieruj zainteresowanych do Messengera.

Jeśli jednak Facebook agreguje sporo uwagi Twoich potencjalnych klientów, to bądź bardziej wyrafinowany. Pamiętasz o mikromomentach, które określił Google? Więcej pisałam o tym w poście tutaj.

Nie musisz namawiać tylko do zostawienia komentarza, czy standardowego – kup teraz. Możesz przekierować po więcej na www, zachęcić do obejrzenia filmu lub udostępnienia Twoich treści dalej.

Ważne, abyś wprost wyartykułował jakiego działania oczekujesz.

Podsumowując:

1. Zbuduj wokół swojej marki audytorium

2. Zadbaj o zaangażowanie odbiorcy

3. Pokazuj nowości

4. Mów otwarcie o tym, czego oczekujesz

I ważne – kreacja Twoich produktów powinna być mocna, odważna i wyróżniająca się z feedu. Nie płać za reklamę jeśli nie wiesz co chcesz nią osiągnąć! Buduj brand w oparciu o solidną wiedzę o swoich odbiorcach, bo tylko oni naprawdę powiedzą Ci czego potrzebują!

A jeśli potrzebujesz bezpośredniego doradztwa, jak zainteresować Twoją marką odbiorców, napisz do nas.

 

Artykuł ukazał się w Magazynie MadeIn Warmia&Mazury