Gdzie najlepiej być w social mediach ze swoją marką?

Kobieta trzymająca symbol social mediów

Cyfrowy świat daje nam wiele, a nawet przytłaczająco wiele możliwości zaistnienia w social mediach. Czy warto, i czy w ogóle da się, być na wszystkich dostępnych platformach? A może lepiej skupić się tylko na tych kluczowych? Sprawdźmy!

Zasoby, zasoby i jeszcze raz zasoby

Obecność na wielu platformach społecznościowych może wydawać się kusząca, ale w praktyce pochłonęłaby wszystkie Twoje kluczowe zasoby: czas, pieniądze, kreatywność i… ludzi. Oto kilka powodów, dla których lepiej postawić na selektywną obecność:

  1. Prowadzenie wielu kanałów bez odpowiednich zasobów może skutkować niską jakością treści, a co za tym idzie brakiem zaangażowania odbiorców. Po Twojej stronie… nieustającą frustracją.
  2. Różne platformy przyciągają różne grupy użytkowników. Mów tylko do swojej grupy, mówienie do wszystkich jest nieefektywne. Zastanów się czy chcesz dotrzeć dojrzałych odbiorców o biznesowym profilu, czy młodszej grupy nastawionej na rozrywkę?
  3. Media społecznościowe dynamicznie się zmieniają. Zmiany w algorytmach wymuszają na twórcach podążanie za trendami i bycie zawsze na bieżąco. Trudno prowadzić biznes i jednocześnie aktywnie śledzić zmiany na wszystkich dostępnych platformach. Masz na to czas?

Co zatem wybrać?

Aby skutecznie zarządzać obecnością w mediach społecznościowych, warto przeprowadzić analizę i wybrać tylko te platformy, które przyniosą Twojemu biznesowi najlepsze rezultaty.

Odpowiedz sobie na pytania:
– Jaka jest moja grupa docelowa, i która platforma zrzesza użytkowników o podobnym profilu?
– Jakie treści chcę i umiem stworzyć? Czy będę edukować (You Tube), czy nawiązywać luźne relacje (Facebook), a może prezentować swoje zawodowe umiejętności (LinkedIn)? 
– Co uznam za sukces/porażkę swojej obecności w social mediach?
– Gdzie jest aktywna moja konkurencja i jakie treści promuje?
– Czy i jaki mam budżet na płatne wsparcie moich działań?

Test – czas start

Platformy social mediowe kuszą możliwością darmowego zakładania kont. Możesz zatem pozwolić sobie na swobodne próby. Wszystkie media społecznościowe doceniają twórców, którzy publikują regularnie, dlatego zanim zaczniesz, przygotuj sobie pomysły na kilkanaście wpisów do przodu.

Jednak wolisz, żeby ktoś doświadczony pokazał Ci, jak poruszać się po meandrach social mediów? Skorzystaj z oferty szkoleń Mentorki Marketingu >>

Szukasz profesjonalnej pomocy w przygotowaniu contentu – grafik, animacji, wideo i tekstów do social mediów? Daj znać, z chęcią Ci pomożemy >>