Komunikacja oferty biznesowej, to ścieżka pełna pułapek. Prowadzisz swój biznes od lat, wiesz, co dokładnie oferujesz, komu i na jakich warunkach. Sądzisz, że Twoi potencjalni klienci także rozumieją „w co grasz”. W najgorszym razie mogą zapytać, prawda…?
Jeśli użytkownik od razu nie znajdzie odpowiedzi na swoje pytania dotyczące oferty, zamknie Twoją stronę. Nie sięgnie po telefon, żeby dowiedzieć się, co miałeś na myśli. Po prostu pójdzie gdzie indziej.
„Test jaskiniowca”, to fraza zapożyczona z książki Donalda Millera „Building A Story Brand”. Zakłada, że powinno się tworzyć przejrzyste oferty/posty/strony internetowe. Chodzi o taką prezentację usług, która nawet dla ludzi pierwotnych byłaby prosta do rozszyfrowania.
Czy klient, który ma kontakt z Twoją marką, potrafi szybko odpowiedzieć:
1. Co oferujesz?
2. Jak to, co oferujesz, sprawi, że jego życie będzie lepsze?
3. Co klient musi zrobić, żeby to kupić?
Proste? Niezupełnie
Wszystkiemu winna „klątwa wiedzy”, czyli „tendencja do niezdawania sobie sprawy, że ktoś może nie posiadać takiej wiedzy, jak my”. Bardzo często opisy w ofertach czy na stronach internetowych są niejasne, zbyt szerokie i ogólne, rozmyte.
Czym jest „asystowanie w drodze do odkrywania indywidualnego potencjału”? Albo „pomoc w odkryciu tego, co w Tobie ukryte, a zarazem najcenniejsze, abyś świadomie i odważnie budował/a życie w oparciu o swoje potrzeby”?
Autor z pewnością wie. Odbiorca może się tylko domyślać.
Proste? (Nie)ładne
Pisz prosto. Powinno być naczelną zasadą każdego, kto tworzy treści. Niestety, dla wielu osób „prosto” kojarzy się ze „zwyczajnie” i bez polotu. Mamy chęć tworzenia poezji w miejscach, w których się ona kompletnie nie sprawdza. Oferty powinny być pisane zwięźle, językiem łatwym do rozkodowania dla potencjalnego klienta.
Jednocześnie powinny być przedstawione w sposób niesztampowy, ciekawy dla oka i przyciągający uwagę.
Jak sprawdzić, czy oferta jest dobra?
Warto projektować oferty, a następnie pokazywać je dalszym znajomym, zadając trzy kluczowe pytania przedstawione w tym wpisie. Jeśli Twoi recenzenci nie będą umieli na nie odpowiedzieć… pracuj nad swoją ofertą dalej.
Gdybyś jednak potrzebował/a pomocy w profesjonalnym przygotowaniu treści do oferty, na ulotkę czy na stronę internetową – skontaktuj się z nami >>