Aktualne wymiary grafik w mediach społecznościowych (aktualizacja 2022)

Aktualne wymiary grafik w mediach społecznościowych (AKTUALIZACJA – STYCZEŃ 2022)

Aktualne wymiary grafik w mediach społecznościowych

(AKTUALIZACJA 2022)

Z tego artykułu dowiesz się jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku i w innych mediach społecznościowych. Informacje są na bieżąco odświeżane – ostatnia aktualizacja przeprowadzona została w styczniu 2022. W jednym miejscu zebraliśmy główne dane o wymiarach grafik w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Linkedin, You Tube, Twitter, Pinterest i Podcast.

Jeśli ciekawi Cię tematyka podcastów zapraszamy na stronę Mam Podcast na której znajdziesz wiele informacji technicznych i strategicznych o tym jak zacząć prowadzić podcast

SPIS TREŚCI

  1. Aktualne wymiary grafik na Facebooka (2022)

  2. Aktualne wymiary grafik na Instagram (2022)

  3. Aktualne wymiary grafik na Linkedin (2022)

  4. Aktualne wymiary grafik na Twitter (2022)

  5. Aktualne wymiary grafik na YouTube (2022)

  6. Aktualne wymiary grafik na Pinterest (2022)

  7. Aktualne wymiary grafik dla Podcastu (2022)

Rozmiary grafik na portalach społecznościowych to często trudny temat, szczególnie dla wszystkich rozpoczynających działania w rożnych mediach. Jeśli poszukujecie aktualnych wymiarów grafik w mediach społecznościowych, to właśnie przychodzimy Wam z pomocą. Zgromadziliśmy w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dane techniczne – wielkości publikowanych grafik na najbardziej popularnych portalach: Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube i Twitter.

Materiały wizualne, których używasz w mediach społecznościowych są bardzo istotną kwestią. Najnowsze badania wskazują, że aż 63,2% firm, w ramach swojej strategii marketingowej, kładzie najsilniejszy nacisk właśnie na obrazy i filmy. Trendy na rok 2022 jasno wskazują, że zarówno ilość, jak i jakość używanych grafik, będą kluczowym składnikiem konkurencyjności w nowym roku!

Korzystajcie do woli!

1. Aktualne wymiary grafik – FACEBOOK (2022)

Facebook nadal pozostaje najpopularniejszą siecią na świecie. Noworoczne zmiany jego charakteru jasno pokazują, że najważniejszym aspektem tego medium jest atrakcyjny content wizualny doskonale prezentujący się w wersji mobilnej.
To na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że Facebook nadal pozostaje siecią społecznościową, dlatego warto unikać zdjęć produktów opartych na komercji. Skup się na pokazywaniu ludzkiej strony marki, stawiaj na autentyczność i buduj relacje ze swoimi odbiorcami.

Potrzebujesz więcej informacji o prowadzeniu fanpage’a?
KLIKNIJ!
.

Aktualne wymiary grafik na Facebook 2022

Aktualne wymiary grafik na Facebook 2022

Zalecane rozmiary obrazów na Facebooku na rok 2022:

Rozmiar zdjęcia profilowego na Facebooku: 180 x 180
Rozmiar zdjęcia w tle na Facebooka: 820 x 312
Rozmiar obrazu linku do Facebooka: 1200 x 630
Rozmiar posta na Facebooku: 1200 x 630
Rozmiar obrazu wydarzenia na Facebooku: 1920 x 1005
Rozmiar obrazu okładki grupy na Facebooku: 1640 x 856
Rozmiar wideo na Facebooku: 1280 x 720
Maksymalna długość filmu na Facebooku: 240 minut
Rozmiar reklamy graficznej na Facebooku: 1200 x 628
Rozmiar reklamy wideo na Facebooku: 1080 x 1350 (współczynnik 4:5), co najmniej 1080 x 1080, obsługiwane są również proporcje od 16:9 do 9:16
Rozmiar reklamy na Facebooku: 1080 x 1920
Rozmiar reklamy graficznej w komunikatorze Facebook: 1200 x 628
Kołowrotki Facebooka – 1080×1350 (proporcja 4:5)

CENNA WSKAZÓWKA:
Uwaga odbiorców w social mediach trwa bardzo krótko. Mimo, że maksymalna długość filmu na FB wynosi 240 minut, postaraj się o to, aby Twoje filmy były interesujące, ale bardzo krótkie. Najkrótsze jak to możliwe! Nawet jedyne 15 sekund.

2. Aktualne wymiary grafik – INSTAGRAM (2022)

Jeśli myślicie, że tu zabłysnąć można jedynie kwadratowymi zdjęciami, to mamy dla Was niespodziankę: poziome posty także świetnie się prezentują.
Instagram od początku swojego istnienia stawiał na obraz. To doskonałe miejsce, gdzie Twój wewnętrzny fotograf i filmowiec mają nieograniczone pole do popisów.
Ostatnimi czasy królują Rolki i Stories, ale obrazy statyczne nadal mają się nieźle i przyciągają wzrok, szczególnie te, z zastosowaniem filtrów.
Do wyboru mamy trzy orientacje postów na Instagramie – kwadratową, poziomą i pionową.
Wybierz najlepszą lub miksuj te trzy według obranego schematu i komponuj z nich marketingowe sonaty. Pozwól by dźwięki Twojej strategii komunikacji z klientem wybrzmiały w Stories i Rolkach, ale miej na uwadze, aby prezentować je w odpowiednich wymiarach dla tych formatów.

Aktualne wymiary grafik na Instagram 2022

Aktualne wymiary grafik na Instagram 2022

Zalecane rozmiary obrazów na Instagramie na rok 2022:

Rozmiar zdjęcia na profilu na Instagramie: 110×110
Rozmiary zdjęć na Instagramie: 1080 x 1080 (kwadrat), 1080 x 566 (krajobraz), 1080 x 1350 (portret)
Rozmiar relacji na Instagramie: 1080 x 1920
Zalecane rozmiary filmów na Instagramie: 1080 x 1080 (kwadrat) 1080 x 566 (poziom), 1080 x 1350 (portret)
Posty i reklamy karuzelowe: zalecane 1080 x 1080 (kwadrat), 1080 x 566 (poziom) i 1080 x 1350 (portret), mogą być wideo lub obrazem statycznym
Miniatury zdjęć na Instagramie: 161 x 161
Rozmiar reklam na Instagramie: 1080 x 566 (poziomo), 1080 x 1080 (kwadrat)
Rozmiar wideo IGTV na Instagramie: 1080 x 1920
Rozmiar zdjęcia na okładce IGTV: 420 x 654
Rolki na Instagramie i na żywo: 1080 x 1920

CENNA WSKAZÓWKA:

Zalecamy, aby zarówno na Facebooku jak i na Instagramie do publikacji postów organicznych i płatnych używać formatów kwadratowych i pionowych, ponieważ większość odbiorców używa telefonów do przeglądania tych kanałów. Dbajmy, by się nie męczyli podczas kontaktu z naszą marką.

3. Aktualne wymiary grafik – LINKEDIN (2022)

Linkedin to medium społecznościowe dla profesjonalistów, więc i grafiki powinny być profesjonalnie dopasowane.
Kluczowymi elementami prezentacji marki na LinkedIn nadal pozostaje transparentność, przejrzystość i osobowość. Zatem pięknie zaprojektowany profil jest (i w tym roku nadal będzie) niezwykłym atutem i wizytówką Twojej marki.
Najważniejsze w tym roku: zadbaj o to, by zdjęcia były dopracowane w każdym calu i posiadały maksymalną rozdzielczość.
Jeśli używasz LinkedIn do rekrutacji pracowników, buduj Employer Branding wykorzystując video, autentyczne zdjęcia z firmy, opowiadaj historie ludzi z zespołu, aby pokazać najlepszą, prawdziwą stronę swojej firmy.

KLIKNIJ, Jeśli potrzebujesz wsparcia w budowaniu marki eksperckiej na LinkedIn – zapraszamy na szkolenie.

Aktualne wymiary grafik na LinkedIn 2022

Aktualne wymiary grafik na LinkedIn 2022

Zalecane rozmiary obrazów LinkedIn na rok 2022:

Strony firmowe:

Rozmiar logo firmy LinkedIn: 300 x 300
Rozmiar zdjęcia na okładkę LinkedIn: 1128 x 191
Rozmiar obrazu sponsorowanej treści LinkedIn: 1200 x 627
Obraz banera biznesowego LinkedIn: 646 x 220
Rozmiary obrazów LinkedIn dla obrazów linków do postów na blogu: 1200 x 627

Strony osobiste:

Rozmiar zdjęcia profilu LinkedIn: 400 x 400
Rozmiar zdjęcia tła LinkedIn: 1584 x 396
Rozmiar obrazu posta na LinkedIn: 1200 x 1200 (kwadrat) 1080 x 1350 (portret)
Rozmiar posta linku LinkedIn: 1200 x 627
Rozmiar wideo LinkedIn: 256 x 144 (minimum) do 4096 x 2304 (maksimum)
Maksymalna długość filmu na LinkedIn: 10 minut

4. Aktualne wymiary grafik – TWITTER (2022)

Szybkie tworzenie wpisów nie wyklucza stosowania dopasowanych grafik, dlatego ich wymiary zawsze warto mieć pod ręką.
Czasy, w których Twoje zwięzłe uwagi na temat otaczającego Cię świata wystarczyły – już dawno minęły. Teraz, aby zostać zauważonym w Twitterze, musisz dzielić się uderzającymi w uwagę Odbiorcy treściami ubranymi w obraz. Łatwe do odczytania i zrozumienia infografiki, to jedna z taktyk, które pozwolą Ci zwiększyć zaangażowanie Użytkowników tego kanału informacyjnego.

Jeśli potrzebujesz stworzyć ciekawe infografiki, skontaktuj się z Lenart Interactive
Nasi Graficy chętnie przygotują angażujące treści wizualne dla Twojej marki.

Aktualne wymiary grafik na Tweetera 2022

Aktualne wymiary grafik na Tweetera 2022

Zalecane rozmiary obrazów na Twitterze na rok 2022:

Rozmiar zdjęcia profilowego na Twitterze: 400 x 400
Rozmiar nagłówka Twittera: 1500 x 500
Rozmiar obrazu posta na Twitterze: 1200 x 675
Minimalny rozmiar obrazu karty na Twitterze: 120 x 120
Rozmiar wideo na Twitterze: 720 x 720 pikseli (kwadrat), 1280 x 720 pikseli (poziom), 720 x 1280 pikseli (portret)
Maksymalna długość wideo na Twitterze: 140 sekund
Rozmiar obrazu na Twitterze dla reklam: 800 x 418 (karta witryny), 800 x 800 (obraz karty aplikacji), 800 x 800 (karuzele), 800 x 418 (karta wiadomości bezpośredniej), 800 x 418 (karta rozmowy)
Rozmiar reklamy na Twitterze (wideo): 720 x 720 (kwadrat), 1280 x 720 (poziomo), 720 x 1280 (portret) Długość: 12 sekund lub mniej (zalecane), 2 minuty i 20 sekund (maksymalnie)

5. Aktualne wymiary grafik – YOUTUBE (2022)

Dobrze dopasowane kadry na You Tube sprawiają, że film staje się bardziej czytelny i atrakcyjny dla widzów. Publikacja materiałów na należącym do Google serwisie ma też wpływ na pozycjonowanie. Warto też zadbać o dobrze skonfigurowaną wizytówkę marki w Google.
Skuteczne działania na kanale YouTube to nie tylko wymagania dotyczące publikowanych filmów. Oczywiście długość i jakość filmu mają ogromne znaczenie, ale okazuje się, że “diabeł tkwi w szczegółach”. Zwróć uwagę na drobne elementy, które przyciągają uwagę Odbiorców, gdy trafiają na Twój kanał – odpowiedni rozmiar zdjecia profilowego, zdjecie na okładce kanału, porządek i schemat ułożenia video i playlist itd.

Jeśli posiadasz materiały video, które warto pokazać na YT, ale potrzebujesz pomocy w obróbce i przygotowaniu angażującej odbiorców treści – napisz do nas. Możemy także przygotować dla Ciebie film od podstaw.

Aktualne wymiary grafik na YouTube 2022

Aktualne wymiary grafik na YouTube 2022

Zalecane rozmiary obrazów w YouTube na rok 2022:

Rozmiar zdjęcia profilu YouTube: 800 x 800
Zdjęcie tytułowe kanału YouTube: 2560 x 1440 (komputer) i 1546 x 423 (smartfony)
Rozmiar miniatury YouTube: 1280 x 720
Standardowy film YouTube: minimalny wymiar to 426 x 240. Maksymalny wymiar to 3840 x 2160, proporcje 16:9

Kliknij jeśli chcesz dowiedzieć się jak zrobić wizytówkę w Google

6. Aktualne wymiary grafik – PINTEREST (2022)

Kto nie kocha Pinteresta? Każdego miesiąca ok. 444 milionów ludzi korzysta z Pinteresta tworząc tablice, na których zapisują wizualne inspiracje i trendy. Warto tam być i udostępniać użytkownikom apetyczne fotografie i grafiki. W nowym roku Pinterest stawia na pionowe formaty i to należy mieć szczególnie na uwadze.

Potrzebujesz poruszających, ciekawych i inspirujących grafik na Twoje konto na Pinterest? Napisz do nas! Nasi Graficy i Fotografowie czekają w pełnym rynsztunku.

Aktualne wymiary grafik na Pinterest 2022

Aktualne wymiary grafik na Pinterest 2022

Zalecane rozmiary obrazów na Pinterest na rok 2022:

Zdjęcie profilowe na Pinterest: 165 x 165
Obraz na tablicy Pinteresta: 222 x 150
Pinterest Standardowy rozmiar pinu: obrazy pionowe 1000 x 1500
Specyfikacja wideo na Pinterest: kwadratowa (1:1) lub pionowa (2:3, 9:16) Długość: maksymalnie 30 minut
Pinterest Promowane karuzele: proporcje obrazu: 1:1 lub 2:3, 1000×1000 lub 1000×1500
Rozmiar obrazu pinów na Pinterest: 1080 x 1920

7. Aktualne wymiary grafik – PODCAST (2022)

Tęgie głowy przewidują, że liczba odbiorców podcastów wzrośnie do 2023 roku aż do 1,85 mld (z 287 mln w 20216 roku).* źródło Ovum.
Podcast to idealne narzędzie do budowania świadomości marki u potencjalnych i obecnych klientów. Nie wymaga agresywnych technik sprzedażowych, ponieważ skupia się na opowieści i budowaniu relacji. Trendy jasno pokazują, że ludzie przebodźcowani i przemęczeni, chętniej sięgają po podcasty niż materiały do czytania. Podcast to olbrzymi potencjał, w którym w ciekawy sposób można zbliży się do odbiorców poprzez opowieść o produktach, usługach, misji, strategii, edukować, dzielić się wiedzą, doświadczeniem, zapraszać i przeprowadzać wywiady z ambasadorami marki lub osobistościami z branży – czyli opowiadać o marce w przyjemny, łatwo przyswajalny sposób.

Chcesz mieć swój podcast? Zapraszamy do kontaktu 🙂

Aktualne wymiary obrazów na Podcast 2022

Aktualne wymiary obrazów na Podcast 2022

Wszystkie projekty graficzne muszą być w rozdzielczości co najmniej 1400 x 1400 pikseli, ale Apple zaleca rozdzielczość 3000 x 3000 pikseli (w końcu okładka musi dobrze wyglądać zarówno na telefonie komórkowym, jak i na ekranie komputera).
Wymagany format to JPEG lub PNG.
Profilem kolorów jest RGB, a gęstość druku ma wynosić 72 dpi.

A teraz do dzieła – twórz i zachwycaj grafikami i zdjęciami na swoich profilach!

Podsumowując: jeśli potrzebujesz porady, konsultacji czy pomocy przy prowadzeniu swoich socjali – zapraszamy do kontaktu.

Dużo wiedzy z dziedziny marketingu w internecie, tworzenia marki i aktualnych trendów znajduje się też na stronie Mentor Marketingu. Można się tam również zapisać na indywidualne konsultacje i kursy marketingowe prowadzone przez Sylwię Dębowską Lenart

About
Zajmuje się budowaniem marek oraz tworzeniem dla nich strategii promocji. Pomaga uporządkować marketing, pokazuje jak znaleźć słabe strony w organizacji i postawić na atuty. Jej specjalność to kreowanie wizerunku marki w Internecie przy aktywnym wykorzystaniu mediów społecznościowych i treści wartościowych dla klientów. Sylwia Dębowska-Lenart od 7 prowadzi agencję kreatywną Lenart Interactive. Wśród jej klientów jest m.in. Decathlon Olsztyn, Koemi, ITM Software House oraz Browar Kormoran. Zainicjowała w Olsztynie Facebookowe Śniadania Mistrzów – spotkania dla biznesu, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców z Warmii i Mazur. Jest także hostem LinkedIn Local w Olsztynie. Otrzymała wyróżnienie Lady Business Awards za podnoszenie świadomości klientów w budowaniu marki w social mediach i wspieranie przedsiębiorców na lokalnym rynku. Jest absolwentką MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, certyfikowanym trenerem biznesu i doświadczonym mentorem marketingu. Uczy przedsiębiorców jak dzięki optymalizacji działań online pozyskiwać nowe rynki i wyposaża ich w nowoczesne narzędzia do pracy w Internecie. Szkoli m.in. z zakresu strategii marketingowych, social mediów, Facebook ads i e-marketingu. Oprócz tego publikuje w branżowych mediach i występuje na konferencjach inspirując do poszukiwania prawdziwych wartości i trafnej narracji.

Wpisz frazę i naciśnij ENTER, aby ją wyszukać